"فردی ایتان": شهرک سازی بخشی از حاکمیت اسرائیل است

سفیر سابق اسرائیل در فرانسه در گفتگوی تلفنی با شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار ادامه شهرکسازی ها را نشانه حاکمیت اسرائیل دانست.

به نقل از فرانس24؛ "فردی ایتان" مدیر مرکز خدمات اجتماعی بیت المقدس در باره سفر "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه به سرزمین های اشغالی و مخالفت وی با ادامه شهرکسازی ها گفت: شهرک سازی یعنی ساخت مسکن؛ فلسطینی ها نیز می دانند که وقتی جمعیتی وجود دارد، ساخت مسکن نیز انجام می شود. این شهرکسازی ها مشابه اقدامات استعمارگرانه فرانسوی ها و انگلیسی ها (در گذشته) نیست. نتیجه مذاکرات هر چه باشد، ساخت مسکن در حومه شهرها و از جمله حومه بیت المقدس بخشی از حاکمیت اسرائیل است. من فکر نمی کنم که ساخت شهرک ها مشکلی برای پیشبرد مذاکرات باشد و فلسطینی ها نیز به این امر آگاهند.

مجری گفت: اما تاکنون این مسئله مانعی برای روند مذاکرات بوده است. ایتان پاسخ داد: بله. این مسئله یکی از مواردی است که ما و فرانسوی ها در مورد آن اختلاف نظر داریم. ما در خصوص مسئله سوریه و ایران با فرانسوی ها هم عقیده هستیم. در مورد مسئله شهرکسازی ها علاوه با فرانسوی ها با آمریکایی ها نیز اختلاف نظر داریم. امیدوارم که این سفر به افزایش همکاری های دو جانبه فرانسه و اسرائیل منجر شود. ما در جریان سفر اولاند به اسرائیل قراردادهای مهمی با شرکت های فرانسوی منعقد کرده ایم. در زمینه اطلاعاتی نیز همکاری بین دو کشور فرانسه و اسرائیل در مبارزه با تروریسم تقویت شده است. اسرائیل در باره مبارزه با تروریسم با فرانسه که برای مبارزه با اسلامخواهان جهادی به کشور مالی نیرو اعزام کرده است، همسو هستیم. اسرائیلی ها در این زمینه ها با فرانسوی ها هم عقیده هستند؛ البته در برخی زمینه ها اختلاف نظرنیز وجود دارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.