معیار های لازم در دانشگاههای خصوصی رعایت شود

وزیر تحصیلات عالی از تمام دانشگاه ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی خواست تا معیارهای لازم را در دانشکده ها ــ به ویژه در رشته پزشکی ــ جداً رعایت نمایند.

عبیدالله عبید، وزیر تحصیلات عالی این مطلب را در نشستی با روسا و مسوولین دانشکده های پزشکی موسسات تحصیلات عالی خصوصی ابراز نموده است.
بر اساس خبرنامه ای که از سوی این وزارت به نشر رسیده؛ وی ضمن این که از انتقادات وارده پیرامون عرضه خدمات تحصیلی در نهاد های تحصیلات عالی خصوصی ــ به ویژه در رشته طب ــ یادآورد شد، اضافه کرد: " تجهیزات مکمل که یک نهاد تحصیلی خصوصی در همه بخش ها به خصوص طب مقتضی آن است؛ برای وزارت تحصیلات عالی قابل توجه بوده و با هر نهادی که معیار های لازم را در زمینه تطبیق ننماید؛ برخورد قانونی صورت می گیرد".
آقای عبید با اشاره به پروسه ارزیابی نهادهای تحصیلات عالی خصوصی و برخورد جدی با این نهاد ها، این اقدام را در تقویت کیفی نهادهای یاد شده موثر خوانده و از بوجود آوردن بعضی موارد چون داشتن شفاخانه های کادری، آموزشگاه، کتابخانه، استاد و سایر موارد ضروری در مقررات جدید خبر داد.
وی همچنین در رابطه با اخذ فیس مناسب، استخدام استادان خارجی در روشنایی مقررات استخدام نیز تاکید نموده و مسوولان این نهاد ها را متوجه وظایف و مسوولیت های شان در قبال جامعه نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.