تظاهرات هزاران نفری موافقان و مخالفان دولت ونزوئلا در «کاراکاس»

هزاران نفر از طرفداران و مخالفان دولت ونزوئلا در پایتخت این کشور به صورت جداگانه تظاهرات برپا کردند و رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز برای حامیان خود سخنرانی کرد.

به نقل از شبکه «بی بی سی»، حامیان و مخالفان «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا به خیابان‌های «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا، آمدند و هرکدام راهپیمایی‌های جداگانه برگزار کردند.

این تظاهرات در حالی برگزار شده است که تنش‌های سیاسی در ونزوئلا در روزهای اخیر رو به رشد است و سه نفر در حین تظاهرات ضددولتی روز چهارشنبه هفته گذشته جان خود را از دست دادند و یکصد دانشجو نیز دستگیر شدند.

مادورو مخالفان را به دامن زدن به مشکلات این کشور بعنوان بخشی از تلاش برای راه‌اندازی کودتا متهم کرده است و از حامیان خود خواسته بود که روز شنبه راهپیمایی صلح‌آمیز برگزار کنند.

حامیان دولت ونزوئلا وارد میدان ونزوئلا در مرکز کاراکاس شدند و عمدتاً لباس‌های قرمز رنگ یا رنگ‌های ملی ونزوئلا که آبی‌،زرد و قرمز است را به تن داشتند.

مادورو نیز برای هزاران نفر از حامیانش در میدان بولیوار سخنرانی کرد و گفت: من از تمامی افرادی که در خیابان‌ها هستند می‌خواهم که از صلح دفاع کنند.

وی هشدار داد که دولتش در مقابل «فاشیست‌ها» از جمله «آلوارو اوریبه» رئیس‌جمهور سابق «کلمبیا» تسلیم نمی شود.

مادورو تأکید کرد: آلوارو اوریبه پشت این حوادث است و جنبش‌های فاشیست را تأمین مالی می‌کند و آن را هدایت می‌کند.

«جان کری»، وزیر خارجه آمریکا، با صدور بیانیه‌ای در خصوص افزایش تنش‌ها در ونزوئلا ابراز نگرانی کرد و گفت: ما از گزارشات دستگیری چندین نفر از معترضان ضددولتی توسط دولت ونزوئلا و صدور حکم بازداشت رهبر مخالفان لئوپولدو لوپز آگاه شدیم.

بر اساس این گزارش، تظاهرات‌کنندگان مخالف دولت شامل جنبش معروف به مادران سفید پوش در شرق کاراکاس تظاهرات برپا کردند. هزاران نفر که اکثر آنها لباس سفید بر تن داشتند در مقابل ساختمان دیوان عدالت کاراکاس تظاهرات برپا کردند و یادبود سه معترضی که روز چهارشنبه در تظاهرات کشته شدند را برپا کردند.

مادورو آوریل سال گذشته با اختلاف بسیار اندک رقیب خود «انریکه کاپریلس» نامزد راست میانه را شکست دهد و رئیس‌جمهور ونزوئلا شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.