پروسه بازشماری آراء در بلخ آغاز شد

مسئولان کمیسیون های مستقل انتخابات و رسیدگی به شکایت های انتخاباتی در ولایت بلخ از آغاز پروسه باز شماری آراء مشکوک در این ولایت خبر دادند و بیان داشتند که بیش از ۵۰ صندوق رأی در بلخ در حال قرنطین قرار دارد.

مسئولان کمیسیون های مستقل انتخابات و رسیدگی به شکایت های انتخاباتی در ولایت بلخ از آغاز پروسه باز شماری آراء مشکوک در این ولایت خبر دادند و بیان داشتند که بیش از 50 صندوق رأی در بلخ در حال قرنطین قرار دارد.
شماری از مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات، کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخابات در بلخ و برخی از ناظران در ذخیره‌گان صندوق آراء کمیسیون مستقل انتخابات ولایت بلخ گردهم آمدند تا صندوق‌های رأی مشکوک را بازشماری کنند.
«داد محمد عنابی» عضو کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی در ولایت بلخ با بیان این مطلب که صندوق‌های رأی 11 مرکز و 1 محل رأی‌دهی مشکوک هستند که بازشماری می‌شوند، بیان داشت: «بررسی‌های دقیقی در مورد صندوق‌های مشکوک صورت میِ‌گیرد.»
وی با بیان اینکه از آغاز پروسه ثبت شکایت های انتخاباتی تا اکنون 126 مورد شکایت در رابطه به نامزدان ریاست جمهوری و شورهای ولایتی ثبت این اداره شده است، افزود: «برخی از صندوق های آراء به نفع یک نامزد مشخص پر شده است.»
عضو کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایت های انتخاباتی ولایت بلخ می گوید: «این پروسه در این صندوق‌ها محدود نمی‌شود،
بلکه اگر در آینده نیز صندوق‌های بیشتری مشکوک به نظر برسد، بازشماری خواهند شد.»
از سویی دیگر رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت بلخ نیز می‌پذیرد که در برخی از محلات رأی‌دهی در این ولایت تخطی و تقلب صورت گرفته باشد اما تثبت و مشخص کردن آن زمان نیاز دارد تا به شکایت‌های انتخاباتی رسیدگی صورت گیرد.
به گفته رئیس کمیسیون مستقل انتخابات ولایت بلخ آرای 12 مرکز رأی‌دهی که بازشماری می‌شوند بیشتر از 50 صندوق رأی می‌باشد، که قرنطین شده است.
وی افزود: «برخی از محلات دیگر نیز وجود دارد که به احتمال زیاد آراء شان به حالت قرنطین قرار گیرد.»
در عین حال شماری از ناظران که در زمان بازشماری آراء در ذخیره‌گاه کمیسیون مستقل انتخابات بلخ گردهم آمدند از انجام تقلبات انتخاباتی در این ولایت اظهار نگرانی کردند.
آنان از کمیسیون های مستقل انتخابات و رسیدگی به شکایت های انتخاباتی می خواهند که به عنوان نهادهای مستقل عمل کرده و به شکایت های انتخاباتی رسیدگی عادلانه و سالم داشته باشند تا آرای تقلبی از آرای سالم جدا شوند و نباید به آراء مردم خیانت صورت گیرد.
این در حالی است که مردم در 16 حمل در انتخابات ریاست جمهوری و شورهای ولایتی به گونه گسترده شرکت کردند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.