موضع حزب اسلامی حکمتیار در مورد دور دوم انتخابات: ازهیچ نامزدی حمایت نمی‌کنیم

منابع غیر رسمی وابسته به حزب اسلامی حکمتیار اعلام کرده‌اند که این حزب دور دوم انتخابات را تحریم خواهد کرد و در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم از هیچ نامزدی حمایت نخواهد کرد.

حزب اسلامی به رهبری حکمتیار می گوید که در صورت رفتن انتخابات به دور دوم، از هیچ نامزدی حمایت نخواهد کرد.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته نتایج قریب به 50 فیصد شمارش آرا را اعلام کرد که بر این اساس داکتر عبدالله و داکتر اشرف غنی تاکنون در حال رقابت برای کرسی ریاست جمهوری می‌باشند اما تخمین میشود که هیچ یک از نامزدان ٥٠ +١ آرا را به دست نخواهد آورد و انتخابات به دور دوم خواهد رفت.

حزب اسلامی به رهبری انجنیر حکمتیار که در انتخابات گذشته، از نامزدی قطب الدین هلال حمایت کرده بود، حالا می گوید که اگر انتخابات به دور دوم برود، آنها از هیچ نامزدی حمایت نخواهند کرد. این در حالی است که نامزد حزب اسلامی 2.7 در صد آراء را تا کنون به دست آورده و این بیانگر عدم محبوبیت حزب اسلامی در میان مردم افغانستان است.

به نقل از پژواک،‌ یک منبع این حزب که از گرفتن نامش خودداری کرد، به تاریخ اول ثور گفته است که آنها دور دوم انتخابات را تحریم می کنند. اگر چنین تحریمی صورت بگیرد حزب اسلامی بیشتر از پیش مورد انتقاد قرار می گیرد و صداقت آن برای چندمین بار زیر سوال می رود.

به گفتۀ منبع، این فیصله توسط رهبر و شورای اجرائیه آنها صورت گرفته؛ اما جزئیات دیگر را در مورد، بعداً با پخش یک اعلامیه ارائه خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.