وقوع درگیری‌های شدید بین گروه‌های شبه نظامی در فرودگاه طرابلس لیبی

فرودگاه بین المللی طرابلس،پایتخت لیبی شاهد شدیدترین درگیری بین گروه‌های شبه نظامی رقیب است که از یکشنبه گذشته بر سر بدست گرفتن کنترل فرودگاه با یکدیگر جنگ می کنند.

«الجیلانی الداهش»، یک مقام مسئول امنیت فرودگاه بین المللی طرابلس به خبرگزاری فرانسه گفت درگیری‌های شدیدی با سلاح سنگین امروز یکشنبه بین گروه‌های شبه نظامی رقیب برای سیطره بر فرودگاه جریان دارد.

وی افزود: فرودگاه صبح امروز یکشنبه هدف حملات هوایی خمپاره ای و راکتی و حملات زمینی با توپ و تانک قرار گرفت.

الداهش این درگیری ها را شدیدترین درگیری بین شبه نظامیان از یکشنبه گذشته تاکنون خواند و گفت یک هواپیمایی لیبیایی در باند فرودگاه بر اثر ترکش خمپاره آتش گرفته است.

فرودگاه طرابلس از یکشنبه گذشته در پی تلاش گروه مسلح سپر لیبی (انقلابیون مصراته) برای خارج کردن کنترل فرودگاه از دست گردان های القعقاع و الصواعق (انقلابیون شهر زنتان) و درگیری بین دو طرف تعطیل و همه پروازهای آن لغو شده است.

دولت موقت لیبی هم در جریان درگیری های اخیر خسارات وارد آمده به فرودگاه بین المللی طرابلس، مناطق اطراف آن و ضربه به خدمات رسانی خطوط هوایی لیبی در پی درگیری‌های شدید روزهای اخیر را محکوم و تاکید کرده است که برخی تاسیسات فرودگاه با اقدامات خرابکارانه گروه های مسلح نابود شده و نود درصد هواپیماها هم آسیب دیده است.

وزیر خارجه لیبی روز پنجشنبه طی نطقی در شورای امنیت ضمن اعتراف به ضعف دولت و ارتش لیبی در مهار درگیری‌ها و خشونت‌های خونبار پایتخت و برخی دیگر از مناطق این کشور، ایجاد نیرویی بین المللی برای کمک به لیبی در تامین امنیت و حفاظت از تاسیسات راهبردی ان بدون مداخله نظامی را خواستار شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.