پاکستان تحت فشار هند و آمریکا

سازمان های اطلاعاتی هند در سکوتی معنادار با همتایان آمریکایی خود وارد فعالیتی مشترک شده اند تا با وارد کردن فشار به پاکستان، تروریست مخوف حافظ سعید را دستگیر کنند.

این همکاری بین سازمان های اطلاعاتی هند و آمریکا در راستای مبارزه با تروریسم و شناسایی سازمان خیریه جماعت الدعوه به عنوان مجموعه ای تروریستی که منجر به توقیف تمام دارایی های منقول و غیرمنقول در آمریکاست.
سازمان های اطلاعاتی هند و بخش امنیت داخلی در هفته گذشته، پرونده های دقیقی در مورد حافظ سعید را به سازمان های امنیتی آمریکا از جمله اف بی آی ارسال کردند که در آن جزئیاتی در رابطه با ارتباط نزدیک حافظ سعید با تحریک طالبان وجود دارد. در این گزارش، اسنادی در مورد همکاری های حافظ سعید در عملیات تحریک طالبان در افغانستان برای هدف قرار دادن دارایی های هند و آمریکا وجود دارد.
تحریک طالبان حضور قابل توجهی در افغانستان دارد و مقامات هندی معتقدند که حافظ سعید نقش کلیدی در اجرای حمله به کنسولگری هند در هرات افغانستان در ماه می را ایفا کرده است. اطلاعات ورودی نشان می دهد به احتمال بسیار قوی، حافظ سعید از عوامل تحریک طالبان در هدف قرار دادن دارایی های آمریکا در افغانستان از همان شیوه حمله به کنسولگری هند استفاده کرده است. آزانس های هند از ایالات متحده می خواهند که باید از نفوذ خود در پاکستان برای اقدام علیه حافظ سعید و دستگیری او استفاده کنند. مقام های اطلاعاتی هند امیدوارند که با همکاری آمریکا بتوانند پاکستان را در موضوع دستگیری حافظ سعید تحت فشار قرار دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.