آمریکا، داعش را هم به افغانستان تحمیل می کند

آمریکا به بهانه حضور گروهی افراطی بنام طالبان که خود برای مقابله با شوروی سابق آن را ساخته و حمایت کرده بود برای سالیان سال صاحبخانه ی کشور ما شد بدون اینکه طالبان هیچ ربطی به مردم افغانستان داشته باشند، اکنون هم می خواهد با پیوند زدن مجاهدان افغانستان به داعش بهانه ی جدیدتری برای بدنام کردن ما داشته باشد

صبح روز یکشنبه یک فیلم در فضای شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن، یک نفر ضمن اعلام بیعت خود با رهبر داعش، از پیبوستن گروه 5 هزار نفری خود به داعش خبر داد!

در فیلمی که واحد تبلیغات و روابط عمومی داعش منتشر کرده است، فردی که ابوبکر، یکی از امراء مجاهدین افغانستان نامیده می شود، در کنار حدود 20 نفر قرار گرفته و با خواندن یک بیانیه در برابر دوربین ها، بیعت خود را با ابوبکر البغدادی، رهبر داعش به عنوان خلیفه مسلمین اعلام می کند.

نکته جالب این جا است که وی در این فیلم ویدیویی ادعا می کند یک تشکیلات موسوم به جهادی در اختیار دارد که 5000 جنگجوی افغانستان عضو آن هستند. وی می گوید از امروز، تمامی اعضای گروهش در بیعت ابوبکر البغدادی هستند و به این ترتیب، داعش از شاخه خود در افغانستان با مشارکت 5 هزار نفر، رونمایی کرد.

انتشار این فیلم، واکنش های مختلفی در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت. در حالی که هواداران داعش از «زلزله در افغانستان» سخن می گویند؛ موسی الغنامی، یکی از مفتی های حامی جبهه النصره و مخالف داعش ضمن تشکیک در اصالت این فیلم، یک پرسش ساده را مطرح کرد: در این فیلم که ظاهرا از بیعت یک تشکیلات بزرگ با داعش خبر می دهد، چرا کم تر از 20 نفر حضور دارند؟ چرا خبری از 5000 "جهادی" ادعا شده در این فیلم نیست؟

ماجرا از آن جا آغاز شد که داعش در دور جدید تبلیغات خود تلاش می کند با تبلیغات و آب و تاب فراوان، از بیعت تروریست های پراکنده در سراسر جهان و اجزای مختلف سازمان القاعده با رهبر خود تحت عنوان «خلیفه مسلمین» خبر دهد. آن ها در فاز اول، گروه های کوچکی را در فلسطین، مصر و اردن راه انداخته و از آنان با عنوان «سپاهیان دولت خلافت اسلامی» یاد کرد.

در گام دوم، تعدادی از شیوخ شناخته شده سلفی در اردن، تونس و تعدادی از کشورهای آفریقایی با وی بیعت کردند و داعش به آنان القاب «فخر المجاهدین»، «العلماء الباقون علی سیرة السلف» و... داد. در گام سوم که تقریبا از هفته قبل آغاز شد، داعش از بیعت گروه های تروریستی پراکنده و خرده اجزای سازمان القاعده با تشکیلات و رهبر خود تحت عنوان «خلیفه مسلمانان» خبر می دهد. این فاز، ابتدا از تونس آغاز شد و سپس به پاکستان و امروز به افغانستان رسید. ضمن این که بخش هایی از القاعده یمن نیز با داعش بیعت کردند.

حال باید دید این گروه های تروریستی، تحت هدایت داعش به صورت یک سازمان هماهنگ و یکپارچه عمل خواهند کرد یا تنها در حد شبکه های تامین و پشتیبانی داعش و حتی در حد فیلم های ویدیویی خواهند ماند؟

اما نکته ای که نباید از نظر پنهان بماند این است که پشت پرده ی این بیعت ها کیست؟ اگر به یاد داشته باشید آمریکا به بهانه حضور گروهی افراطی بنام طالبان که خود برای مقابله با شوروی سابقه آن را ساخته و حمایت کرده بود برای سالیان سال صاحبخانه کشور ما شد بدون اینکه طالبان هیچ ربطی به مردم افغانستان داشته باشند، اکنون هم می خواهد با پیوند زدن مجاهدان افغانستان به داعش بهانه ی جدیدتری برای بدنام کردن ما داشته باشد. تا هم مردم مسلمان افغانستان را تروریست و افراط گرا و حامی تکفیری ها بخواند و هم به بهانه ظهور چنین گروه هایی، به حضور نظامی خود در خاک کشور ما مقبولیت سیاسی بدهد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.