پوتین: اگر غرب بانک‌های ما را ورشکسته کند در واقع اوکراین را ورشکسته کرده است

رئیس‌جمهور روسیه ضمن هشدار درباره گسترش بحران در اوکراین و با تأکید بر وابستگی اقتصادی اوکراین به روسیه گفت که در صورتی که غزب فشارها بر بانک‌های روسیه را ادامه دهد، به ورشکستگی بانک‌های اوکراین منجر خواهد شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره گسترش بحران به صورت یکجانبه در اوکراین هشدار داد و گفت که اهمیت دارد که به این بحران به صورت یکجانبه نگاه نشود. رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به این پرسش که آیا روسیه می‌خواهد که دولت اوکراین نابود شود و اتفاقی مشابه برای مخالفان سیاسی بیافتد به شبکه خبری (ARD) گفت: « ما چنین چیزی نمی‌خواهیم و نمی خواهیم اینطور شود.» وی همچنین مشارکت کشورش در بحران (آفرینی)‌در اوکراین را رد کرد.

شرق اوکراین دستخوش ناآرامی است. دولت اوکراین در این منطقه نیرو مستقر کرده است.رئیس‌جمهور روسیه گفت:« این عجیب است که آمریکا و اتحادیه اروپا درک نمی کنند که با محدود کردن دسترسی روسیه به سرمایه جهانی، آنها در واقع  وضعیت مطلوب اقتصادی اوکراین را که تحت تاثیر بانک‌های روسی است را نقض می‌کنند.» وی در این زمینه به وام 25 میلیارد دلاری کشورش به اوکراین اشاره کرد.


 

پوتین هم افزود:«اگر شرکای اروپایی و آمریکایی می‌خواهند به اوکراین کمک کنند، چطور می‌توانند مبنی اقتصادی این کشور را محدود کنند.آیا آنها می‌خواهند بانک‌های ما را ورشکسته کنند، در این مورد آنها اوکراین را ورشکسته خواهند کرد. آیا هرگز درباره اقدامات خود فکر کرده‌اند؟ یا اینکه چشم‌هایشان را به روی آن بسته‌اند؟»

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه گفت:«روسیه قصد ندارد تا حقوق رسمی خود را برای دستیابی پیش از موعد به وام 3 میلیارد دلاری که یک سال پیش به اوکراین داده بود، پیگیری کند. ما تصمیم‌گرفته‌ایم که چنین اقدام صورت ندهیم چون باعث می‌شود کل ساختار سیاسی اوکراین نابود شود.نمی‌خواهیم شرایط بحرانی شود بلکه می‌خواهیم اوکراین بتواند روی پای خود بایستد.»

پوتین همچنین گفت:«زندگی راحت در گذشته اینطور بود که ما نفت‌وگاز بیشتری تولید می‌کردیم و هر چه می‌خواستیم را می‌خریدیم. اما این زمان سپری شده است و ما باید به تولید فکر کنیم.»

رئیس‌جمهور روسیه تضمین داد که کشورش می‌تواند هر فناوری را از جمله فناوری دفاعی، به تنهایی تولید کند و انتظار دارد که اقتصاد کشورش به رغم مشکلاتی که دارد اما همچنان رشد داشته باشد.

وی در این مورد گفت:«درباره رشد اقتصادی ما باید بدانیم که رشد اقتصاد در سال جاری متوسط و در حد 5 تا 6 درصد بود اما برای سال آینده ما قصد داریم که این رقم را به 12 درصد برسانیم. این در حالی است که پیش از این رقم 2.3 درصد و 3 درصد را هم تجربه کرده‌ایم.البته این رقمی نیست که ما خواهان آن باشیم اما در کل رشد اقتصادی است و مطمئنیم که می‌توان به این رقم دسترسی پیدا کرد.»

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.