آمادگی ناتو برای ارائه کمک نظامی به لیبی در صورت درخواست رسمی

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو طی سخنانی از آمادگی نیروهای ناتو برای ارائه کمک به لیبی در راستای خلع سلاح گروه های مسلح در صورت درخواست رسمی دولت این کشور خبر داد.

 به نقل از الیوم السابع، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو طی سخنانی اعلام کرد که نیروهای ناتو برای کمک به دولت لیبی برای مبارزه با تروریسم آماده هستند.

بر اساس این گزارش دبیرکل ناتو در همین زمینه تصریح کرد: در صورتی که دولت لیبی درخواست کمک نظامی کند، نیروهای ناتو آماده ارائه کمک به آنها هستند.

استولتنبرگ در ادامه سخنان خود اظهار داشت: نیروهای ناتو برای انجام مأموریت های جنگی در داخل لیبی برنامه ریزی نمی کنند. وی افزود: این نیروها به صورت مستمر با دولت آشتی ملی لیبی در تماس هستند و برای کمک به خلع سلاح گروه های مسلح و فراهم کردن دوره های آموزش نظامی در آینده آمادگی دارند.

دبیرکل ناتو در پایان تاکید کرد که بدون درخواست رسمی دولت، نیروهای ناتو به این کشور اعزام نمی شوند و همچنین هیچ گونه عملیاتی نیز در این کشور اجرا نخواهد شد.

ناگفته نماند که در سال ۲۰۱۱ میلادی دولت واشنگتن از دخالت نظامی ناتو در لیبی حمایت کرد تا به این ترتیب نیروهای مخالف قذافی فرصت سرنگونی وی را بیابند. اما به دنبال سیاست های مداخله جویانه غرب، لیبی از یک سو دچار جنگ داخلی شد و از سوی دیگر شاهد رشد گروه های تروریستی بود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.